REC2460416 |
La creativitat com a font d'aprenentatge. |
2016-2017 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/7/2017 - 5/7/2017 (20 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
ESC Sant Llàtzer |
|
c. Rubí, 16 (Tortosa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2017 - 25/06/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs parlarem de la creativitat com a fon d'aprenentatge tenint en compte l'etapa evolutiva de l'infant, les potencialitats i oportunitats del joc lliure i la proposta d'espais i materials que ho afavoreixi.
|
| |
Objectius |
El curs pretén ampliar la mirada sobre:
- El paper de la creativitat en el desenvolupament de l’infant.
- Els fonaments d’un aprenentatge vivencial i significatiu per l’infant.
- L’adquisició de recursos per acompanyar segons l’edat i l’etapa evolutiva de l’infant.
- La comprensió de la funció del joc lliure-creatiu com a motor bàsic de l’aprenentatge en l’etapa 0-7 anys.
- Crear espais favorables i escollir materials per a l’aprenentatge vivencial i autònom de l’infant
- Donar eines a l’adult per fer front i traspassar les seves pròpies limitacions en aquest acompanyament.
- Acostar-nos a diferents mirades pedagògiques.
|
| |
Continguts |
Etapes evolutives:
- Aspectes bàsics en el desenvolupament de l’infant: autoestima, autonomia, autoregulació. Paper i funció de l’Egocentrisme.
- La piràmide de Maslow: jerarquia de les necessitats humanes
- Característiques de les diferents etapes evolutives: fase sensible (0-7 anys), fase operativa (7-14 anys) i fase sensible de la introspecció (14-18 anys)
-Definició i sentit de la creativitat en el desenvolupament de l’infant.
- La creativitat com a recurs per a afavorir els aprenentatges bàsics partint de la comprensió del moment evolutiu de l’infant.
Joc lliure com a font d’aprenentatge:
- Viure jugant: què és el joc lliure i autònom? Perquè és important pel desenvolupament de l’infant?
- La funció i el sentit de la creativitat dins del joc lliure
- Com podem aprofitar les potencialitats del joc lliure-creatiu per a afavorir diferents aprenentatges curriculars (lectoescriptura, matemàtiques, etc.)
- Les etapes del joc infantil segons Mildred Parten
- El joc simbòlic: funció, característiques, tipologies.
Espais i materials:
- La preparació d’espais i l’elecció de materials
-Conceptes claus:
- interior/exterior
- naturalesa dels materials
- material estructurat/no estructurat
- estètica i harmonia
- Com crear espais que afavoreixin el joc lliure-creatiu, s’ajustin al moment evolutiu de l’infant i generin aprenentatges vivencials i significatius.
- La transversalitat i interacció d’espais i materials com a potenciador d’aprenentatges.
- Interacció amb espais vius (natura): perquè són importants pel desenvolupament de l’infant?
|
| |
Observacions |
Matrícula socis 20€, no socis 40€
|
| |
Formador/a |
Maria Castellana Montero i Vicky Mateu Simeón
|
| |
Avaluació |
Es valorarà sobretot:
La participació dels assistents en els debats, reflexions i espais per a compartir el contingut teòric i el contingut vivencial.
L’assistència a les tres sessions del curs.
El treball telemàtic que permetrà aprofundir i anar més enllà en el contingut de les diferents sessions.
Proposta per a les 5 hores telemàtiques:
Lectura d’articles que introdueixen les sessions
Mirar documentals escollits per obrir el debat
Recerca i aprofundiment dels temes del curs: diferents autors, altres mirades, webs interessants, etc.
Escrits de reflexió
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència al curs.
Presentació del treball.
En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
|
| |
E-mail |
mrp.terresebre@gmail.com
|
| |
|
|